Leuk dat je je wilt inschrijven bij De Flexwinkel! We helpen je graag aan een (nieuwe) logistieke baan. Via deze link kun het contactformulier invullen, en ook meteen jouw cv toevoegen. We nemen na je inschrijving zo snel mogelijk contact met je op om een intakegesprek (telefonisch of bij ons op kantoor in Almere) in te plannen en een passende baan voor je te vinden.
Je hebt gesolliciteerd via de De Flexwinkel en bent uitgenodigd voor een gesprek bij ons op kantoor of voor een videogesprek, leuk! Tijdens dit gesprek vertellen wij meer over de vacature en komen we er samen achter of je goed bij de functie én bij de opdrachtgever past. Bereid je daarom goed voor op het gesprek: lees de vacature nogmaals door en noteer eventuele vragen. Wij helpen je graag met de antwoorden en verder aan een baan.
Ondanks dat het een (video-)intakegesprek is met één van onze intercedenten, en nog niet met de opdrachtgever zelf, is het wel een belangrijk gesprek in de sollicitatieprocedure. Dit gesprek is onderdeel van de selectieprocedure. Behandel het daarom ook als een sollicitatiegesprek; kleed je netjes, zorg ervoor dat de achtergrond netjes is (bij een videogesprek) en wees gemotiveerd.
Voor de rest vragen wij je om de volgende zaken mee te nemen:
- Diploma’s en certificaten (indien in bezit);
- Geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs!) of verblijfsvergunning. Ben je niet in het bezit van een Nederlands legitimatiebewijs, neem dan een bewijs mee waar je BSN-nummer vermeld staat;
- Jouw bankrekeningnummer.
Ga je via De Flexwinkel aan de slag? Gefeliciteerd met jouw nieuwe baan! Zodra alles rond is, ontvang je via ons per mail een link om de documenten te tekenen. Klik op de link. Je ontvangt een SMS met een code, vul deze code in. Klik daarna op ‘openen’. Open de documenten, deze kun je doorlezen zodat je weet wat je gaat ondertekenen. Klik daarna op ‘Klaar met lezen? Klik hier om te tekenen’. Je ontvangt nogmaals een SMS met een code, vul deze weer in. Nu ben je klaar met het tekenen van jouw documenten! Je ontvangt per mail een bevestiging, in de mail staat weer een link om de getekende documenten te openen en op te slaan.
Er zijn verschillende manier hoe de uren worden bijgehouden. Heb je een pasje van ons ontvangen voor het in- en uitklokken? Dan hoef je alleen maar bij elke werkdag je in- en uit te klokken. De uren worden dan automatisch ingevuld. Heb je geen pasje ontvangen? Dan kun je online via Flux jouw gewerkte uren invoeren. Wanneer je bij ons start krijg je een activatiemail voor Flux.
Je ontvangt voorafgaand aan de verloning je loonstrook. Deze ontvang je niet per mail, maar in jouw eigen account. Voor het inzien van jouw loonstroken kun je inloggen bij ‘Inloggen werknemer‘. Iedere week op dinsdag vindt de verloning plaats, mocht het toch later zijn (bijvoorbeeld door een storing) zullen we je hier altijd tijdig over informeren. Het is afhankelijk van je bank wanneer je het op je rekening hebt staan.
Je kunt ook de jaaropgaven inzien van jouw account.
Wij betalen altijd de week ná jouw gewerkte week de uren uit. Op maandag controleren wij en de opdrachtgever de uren van de week daarvoor. Daarna betalen wij dit uit op dinsdag. Het ligt aan jouw bank wanneer het geld op jouw rekening staat.
Wij verzoeken je om jouw ziekmelding altijd telefonisch door te geven via 036-5303377. Wij zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar vanaf 08:30 uur. Meld je telefonisch af voor 10:00 uur. Ziekmeldingen via de mail en/of app worden niet in behandeling genomen.
Ben je hersteld van je ziekte? Dat is fijn! Je meldt dit bij De Flexwinkel. Wij zullen contact opnemen met jouw opdrachtgever om aan te geven dat je weer beter bent en bespreken wanneer je weer aan de slag zou mogen.
Onderaan je loonstrook vind je de stand van je vakantiedagen. Dit staat op jouw loonstrook uitgedrukt in geld, wil je weten hoeveel uur dit is? Neem dan even contact op met jouw contactpersoon van De Flexwinkel. Een aanvraag voor vakantiedagen kun je op twee verschillende manieren aanvragen; je kunt de aanvraag via Flux aanvragen of je kunt jouw aanvraag doorgeven aan jouw contactpersoon van De Flexwinkel. Je kunt niet meer uren opnemen dan de hoogte van jouw saldo.
Reis je met openbaar vervoer? Dan hebben wij een foto of kopie nodig van de reiskosten die je hebt gemaakt van een dag. Als je met de OV-chipkaart reist, kun je gemakkelijk via www.ov-chipkaart.nl een overzicht inzien van de kosten. Je kunt dit overzicht mailen naar info@deflexwinkel.nl of appen naar jouw contactpersoon van De Flexwinkel.
Indien je met de auto reist, zullen wij jouw reiskosten berekenen vanuit jouw huisadres naar het werkadres. Je hoeft hier zelf niks voor te doen.
Let op: het kan zijn dat er een maximale vergoeding verbonden is aan jouw nieuwe baan, maar daar informeren wij jou tijdig over.
In Nederland krijgt iedereen een AOW-uitkering van de overheid als basispensioen. Als je via een uitzendbureau werkt, bouw je daarnaast een aanvullend pensioen op. Het uitzendbureau waarvoor je werkt is hiertoe verplicht.
Als je acht weken via De Flexwinkel gewerkt hebt én ouder dan 21 jaar bent, hebben wij een pensioenregeling voor je! Dit gebeurt automatisch en wordt de eerste 52 weken geheel door UBN betaald. Je bouwt in deze periode pensioen op in de Basisregeling (STIPP Basis). Na 52 weken ga je automatisch over naar de Plusregeling (STIPP Plus). De Flexwinkel bouwt meer pensioen voor jou op en met de Plusregeling leg je zelf ook een deel in.
Bij De Flexwinkel wordt de pensioenregeling uitgevoerd door de Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten (StiPP).
Staat jouw vraag niet tussen onze veelgestelde vragen? We helpen je natuurlijk graag met al jouw vragen. Neem contact op met ons, zodat wij je kunnen helpen.